Puppy love

19 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi!

Hier weer een blogje van mij. Ik wil proberen iedere maandag en vrijdag een blog online te zetten. Op maandag over het weekend en vrijdag over de stageweek.

Dit weekend heb ik weer best veel gedaan, dus ga er lekker voor zitten! :)

Vrijdag heb ik heeeeeerlijk uitgeslapen! Tot 8 uur. Als ik naar stage ga, dan kom ik om half 6 uit bed, dus die extra 2,5 uur waren echt nodig. We hebben eerst samen ontbeten met een lekker gekookt eitje en toen kon het schoonmaken beginnen. De kamer waar ik in verblijf was niet super schoon, dus ik had bij aankomst al het een en ander schoongemaakt, maar nog niet grondig. Dus dat gingen we doen. Ik heb alles opgeruimd, schoongemaakt en gedweild. Mama mag trots op me zijn, want mijn kamer is nu mooi schoon. Een ding weet ik wel zeker als ik weer terug ben in Nederland; ik ga nog lang niet op mezelf wonen. Ik heb het nog veel te goed thuis. Je moet aan zoveel dingen denken.

We besloten om als lunch ergens te gaan eten, namelijk Souposo. De specialiteit hier is pindasoep. Ik moest natuurlijk weer iets anders kiezen, omdat ik bang was dat de soep te pittig zou zijn. Dus ik nam een broodje tonijnsalade. Hele domme keuze, want in dit broodje zat niet alleen tonijn, maar ook peper. En de soep, die ik geproefd heb bij Sanne (huisgenootje) was heerlijk! Dus ik weet wat ik de volgende keer ga bestellen. Na het eten zijn we nog even langs de supermarkt gegaan voor wat boodschapjes voor het avondeten. Ik kijk nog steeds mijn ogen uit als ik hier loop, want alles wat je kan kopen is import en zijn dus Nederlandse producten. We besloten om in de avond pasta te maken. Nadat we de benodigde ingrediënten hadden ingeslagen, zijn we snel naar huis gegaan en hebben we een taxi gebeld om naar Kirpalani te gaan, een groot warenhuis. Hier heb ik een thermosfles en leuke theemokken gekocht, zodat ik eindelijk thee kan drinken! JEEEEEEJ! En ook een leuk matje voor op de vloer, want ik had nog niet genoeg troep voor in mijn kamer. Hoe voller, hoe beter zeg ik altijd maar.

’s Avonds zijn we vol goede moed naar de sportschool gegaan voor een groepsles ‘Just Dance’. Het leek me echt leuk, dus ik had er al helemaal zin in. Wat denk je, gaat de les niet door omdat het Chinees Nieuw is, HAHA. Dus we hebben een half uurtje in de fitnessruimte gehangen, beetje op de loopband gelopen en wat gefietst, maar toen had ik al geen zin meer. Wat wel heel fijn was, is dat we daar voor het eerst warm hebben gedoucht. HALLELUJA. Thuis is er dus geen warm water, echt verschrikkelijk om koud te douchen. Onderweg naar huis zijn we nog gestopt bij een Chinees voor twee flessen parbobier en toen kon het koken beginnen. Een heerlijke pasta met een glaasje parbobier, beter kan je de avond niet afsluiten toch?

Zaterdag heb ik ’s ochtends eerst geskypet met lieve oma Zus. Dat was heel erg leuk en fijn om haar even te kunnen zien. De rest van de ochtend ben ik begonnen met het schrijven van mijn onderzoeksopzet. Rond drie uur zijn we naar Torarica gegaan om lekker te zwemmen en te zonnen. Helaas werd dit bruut verstoord door een dikke regenbui. Het is nu kleine regentijd, dus het regent af en toe, niet zo chill. Onderweg naar huis moesten we ook nog schuilen met de fietsen, omdat het er met bakken uitkwam. Eenmaal thuis heb ik nog even een boekje gelezen en toen moest ik mezelf gaan klaarmaken voor een avondje uit. We zijn met 8 meiden uit eten gegaan bij ’t Vat. De serveerster moest drie bonnen maken, omdat we met drie groepjes waren, alleen dit is niet helemaal goed gegaan, want wij moesten met z’n drieeen 60 srd betalen, dat is omgerekend ongeveer €6,-. En dan te bedenken dat we alle drie 2 cocktails en een volledige maaltijd op hadden. Hierna wilde we nog gaan stappen, maar het was zo rustig dat we na een half uur alweer de taxi hadden gebeld om naar huis te gaan.

Gisteren was zoals een zondag hoort te zijn. Eerst heerlijk uitgeslapen, nu tot 9 uur! Dus dat gaat de goeie kant op! We hebben weer ontbeten met een lekker gekookt eitje. In onze straat is iedere zondag een hele grote markt waar je van alles kan kopen, maar vooral fruit en daar gingen we dan ook voor. Ik heb uiteindelijk appeltjes gekocht en rambutan, dat is een soort lychee, maar dan heel erg harig. Het kraampje waar we dit kochten zag er heel erg mooi uit met al dat fruit. Naast het kraampje was een steegje wat er heel erg mooi uit zag, dus we besloten hierin te fietsen om wat foto’s te maken. En wat ben ik blij dat we dit hebben gedaan, want in het steegje kwamen opeens 8 puppy’s tevoorschijn! ZO SCHATTIG! De puppy’s waren van de eigenaresse van het kraampje. Haar dochter vroeg of we een puppy wilde hebben.. JAAAA!! Als ik hier had gewoond had ik er gelijk 3 meegenomen, maar ik kan ze hier niet na 4 maanden achterlaten, dan breekt mijn hart. Dus ik denk dat ik dan maar iedere zondag terug ga naar het steegje om ze te knuffelen :).  ’s Middags was het poging 2 om te gaan zonnen. Het was zeer geslaagd! Geen regen en een heerlijk zonnetje. Ik had zelfs een kokosnoot! Een echt vakantiegevoel. Onderweg naar huis hebben we bij een bakkertje nog heerlijke verse broodjes gekocht voor weinig geld, die hebben we lekker opgegeten met een koppie soep.

Dat was alweer het weekend. Mijn volgende blogje komt vrijdag weer online! Tot dan!

1. José Snepvangers:
    19 februari 2018
    Je hebt het goed naar je zin, zo te lezen!
    Groetjes, José
  2. Syl poetie:
    19 februari 2018
    Jij bent echt jaloersmakend bruin al😭😍
  3. Joey:
    Lekker weekendje! Succes op stage vd week! Dikke knuffel😘😘
  4. Ma:
    19 februari 2018
    Mooi verhaal ik ben trots op jou meisje
  5. Kitty:
    19 februari 2018
    Wat heb ik weer genoten van je verslag. Heel fijn dat we je zo een beetje kunnen volgen. Nou Jessica, een fijne werk/stage week en tot vrijdag dan maar weer.
  6. Buufie korten:
    19 februari 2018
    Hee buuf , wat een leuke blog weer en puppy’s 😍super leuk.
    Fijne week meid☀️ En werkse hee juf Jessica 💋
  7. Kees:
    20 februari 2018
    Dag Jessica,
    Wat een leuk verhaal, je kan wel een boek gaan schrijven!
    Succes met het lesgeven en...de groeten van groep 8!
  8. Tante Mariet:
    20 februari 2018
    War ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Ga zo door. Omazus en je ouders zijn ontzettend trots op je.