TAXI!!

16 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Hallo iedereen!

Hier weer een blogje uit Suriname! Ik heb heel wat te vertellen, dus pak er een koppie thee bij (of een glas wijn)!

Zaterdag zijn we met de organisatie SuforYou naar Overbridge gegaan voor een Meet&Greet. Hier gingen we lekker barbecuen, zonnen en chillen. Ik ben heel erg verbrand op mijn rug, dus dat is al helemaal goed gegaan, not. Ze vertelden dat je er ook kon zwemmen, maar dat viel helaas tegen. Je kon alleen pootje baden, er stond wel een soort hek in het water, want er zwemmen daar piranha's en kaaimannen. We zijn ook met een motorbootje over het water gevaren, super leuk! De busreis, die twee uur duurde, was heel erg gezellig toen we richting huis gingen, want we hadden verschillende drankjes, dus ik heb me prima vermaakt.

Zondag had ik een chilldag ingepland. Ik heb geprobeerd uit te slapen, wat een dikke fail was, omdat ik om 7 uur al wakker was. We zijn uiteindelijk alleen naar de markt geweest voor vers fruit en thuis hebben we een lekker eitje gebakken, dan voelt het toch een beetje als thuis gelukkig. 's Avonds zijn we nog lekker uit eten geweest. Super uitgebreid en we waren per persoon ruim €3,- kwijt! NIET NORMAAL!

Maandag had ik mijn allereerste stage dag. Ik moest om half 6 mijn bed al uit, want om 7 uur moet ik al op stage staan. Deze week ga ik nog met de taxi, maar vanaf volgende week ga ik lekker fietsen. Scheelt toch weer €6,- per dag. Ik zit op een Nederlandse basisschool, maar het is toch heel anders dan in Nederland. De school ziet er gewoon heel anders uit, net als de lokalen. Ook de manier van werken is heel anders, dus dat gaat echt wennen worden, maar ook heel erg leerzaam. Om kwart voor 1 zijn de kinderen al uit, dus ik was om 2 uur al klaar. 's Middags zijn we voor het eerst gaan fietsen, en omg, wat is dat eng! Iedereen is hier wat langzamer, totdat ze in een auto stappen. Sommige rijden echt als gekken rond, bizar. We zijn naar Torarica gereden, dat is een heel groot, luxe hotel met zwembad en gym. Hier hebben we een abonnement genomen op de 'pool&gym', dus ik kan ook nog gaan sporten, HAHAHAH. Ja echt.

Dinsdag had ik weer stage, ik probeer aandacht te besteden aan het leren kennen van de leerlingen. Ik ben hier voor 4 maanden, dus het is wel fijn als ik een band met ze kan opbouwen. 's Middags zijn we weer creatief geweest in de keuken en hebben we banaan-ei pannenkoekjes gebakken, heel erg lekker! Ook heb ik mijn eerste wasje gedraaid! Ik ben zo trots op mezelf, want het is helemaal goed gegaan! Ook voor het eerst roti gegeten, en het was heerlijk!

Woensdag, nu gisteren, was het Valentijnsdag. We hadden het geniale idee om met z'n drieën (Sanne, Esmay en ik) uit eten te gaan. We hadden een restaurant uitgekozen wat er heerlijk uit zag. Na een taxi rit van 20 minuten bleek dat het restaurant vol zat. Dus zijn we bij een random restaurantje gaan zitten. We namen een cocktail en een soort wrap. De cocktail was heerlijk, alleen de wrap was zo klein, het leek meer een soort voorgerecht. Dus deze Valentijnsdag was ook niet helemaal geslaagd helaas.

Vandaag had ik mijn laatste stagedag van de week. Het begon al heel erg goed, want ik wilde een taxi bellen, maar niemand nam op of er waren geen taxi's in de buurt. Uiteindelijk was ik een uur later op stage dan gepland. Gelukkig ga ik vanaf maandag met de fiets en zal ik hier geen last meer van hebben. Stage was leuk! Ik merkte dat de kinderen me aan het uitproberen waren en mijn grenzen opzochten. Deze heb ik duidelijk laten zien. Verder was het weer erg gezellig met mijn mentor. Het is een hele gezellige vrouw die van alles en nog wat vertelt, heel erg leuk. Verder heb ik vandaag niet zoveel gedaan, ik ben zo moe van die vroege dagen, dus ik ga morgen proberen uit te slapen, ben heel benieuwd of het me gaat lukken.

Voor dit weekend heb ik nog niet zoveel op de planning staan. Alleen dat ik morgen wil werken aan mijn verslag, ga chillen en ik ga ook Just Dance doen in die gym, lekker dansen dus. Dit weekend willen we ook gaan stappen, ik ben benieuwd hoe dat is hier.

Dit was het dan alweer voor deze keer, ik wil proberen twee keer in de week te posten, maar geen idee of dat gaat lukken, we gaan het zien!

Tot snel! X

3. Syl poetie:
    ❤️❤️❤️❤️❤️
  4. Papa Ed:
    16 februari 2018
    Leuk om je op deze manier te volgen. Ik kijk weer uit naar de volgende blog. ❤️ 👍
  5. Kitty:
    16 februari 2018
    Fijn Jessica, dat je al zo'n leuke week hebt gehad. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Leuk om je op deze manier te volgen. Fijn weekend meske en tot de volgende.
    P.s. d'Ekseketel had een 2de prijs, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ook de groetjes van Ton.