De eerste twee dagen in Suriname

9 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal!

We zitten al op de tweede dag in Suriname. Gisteren zijn we aangekomen met het vliegtuig. De vlucht hier naartoe was heel erg chill, ik heb een paar films gekeken, de tijd vloog voorbij. Bij aankomst merkte ik meteen dat ik in Suriname was. Dit kwam door twee dingen. Ten eerste de hitte. Wat is het hier bloedje heet zeg. Ik hoorde dat het sneeuwt in Nederland, dat kan ik me nu al niet meer voorstellen. Ten tweede het lange wachten. We stonden voor de paspoort controle al een uur in de rij. Het gaat allemaal super traag. We werden opgehaald door een jongen en een andere student die hier voor vijf maanden woont. Super gezellig! Zij is niet een van de studenten die hier woont, maar de enigste. Dat is wel jammer, ik had verwacht dat er meerdere studenten zouden zijn. De huisbaas zei dat er deze maand meer studenten bijkomen, dus ik ben heel benieuwd.

Mijn kamer is prima. Het is niet, zoals ik gewend ben, heel erg schoon en gezellig. Dus bij aankomst heb ik gelijk alles schoongemaakt en opgevrolijkt met leuke foto's en een grote vlag uit het Krabbegat.

Vandaag was ik al heel erg vroeg wakker door de jetlag. Daardoor konden we lekker veel doen. We zijn 's ochtends om boodschappen geweest, dit was echt leuk, omdat alles in de supermarkt gewoon uit Nederland komt. Dus ik hoef helemaal niets te missen hier als het gaat om eten. Ik heb ook kennis gemaakt op mijn nieuwe stage school, dat was echt heel erg leuk! Ik heb een klein klasje met 15 leerlingen. Het is een combinatie van groep 6-7-8. Ik ga me vooral richten op groep 7. Maandag is mijn eerste dag, die begint al om 7 uur, dus ik mag lekker vroeg mijn bed uit. Daarna zijn we naar de Digicel gegaan voor een simkaart, dus nu heb ik een Surinaams nummer om de taxi mee te bellen en overal internet, heel chill! In het centrum van Paramaribo heb ik nog de laatste huishoudelijke aankopen gedaan voor de komende vier maanden.

Nu zijn we aan het chillen onder de patio, zometeen gaan we lekker uit eten.

Tot snel! X

1. José Snepvangers:
    9 februari 2018
    Heel veel succes, maar ook genieten!
  2. Tante Mariet:
    10 februari 2018
    Wat leuk zo'n reisblog. Ga hem met veel plezier lezen.
  3. Kitty:
    10 februari 2018
    Wat een leutig begin Jessica. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.
  4. Buufie korten:
    16 februari 2018
    Echt super leuk om je zo te volgen !! :)