Mijn geluksweek

26 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Ik begin alvast met het zeggen dat dit niet mijn week is en ik ben blij als het weer maandag is (en donderdag). Stage ging eigenlijk wel prima deze week. We zijn naar Peperpot geweest, dit was vroeger een koffieplantage. Het was hier zo mooi, hele mooie natuur en veel dieren gezien, waaronder aapjes. De kinderen vonden het helaas wat minder leuk en waren na 2 seconde lopen al moe. Dat krijg je als je normaal overal met de auto heengebracht wordt, niks gewend. Ik heb er in ieder geval erg van genoten! Er was deze week ook een kleuter jarig die trakteerde op Happy Meals, heel normaal hier. Dus ik heb die dag geluncht met kipnuggets, HAHA!

Donderdag zouden we eigenlijk gaan stappen, alleen ik was zo moe, dat ik toch maar niet ben gegaan. Ik zou vrijdag ook naar stage gaan, dus het leek me verstandig om thuis te blijven. Uiteindelijk heb ik van 9 tot 8 geslapen, ik had het blijkbaar nodig. Ook niet meer naar stage geweest. Vrijdag hadden Sanne en ik weer een afspraak voor onze nagels, een heerlijk verwen momentje. Ik ben dit keer voor iets simpels gegaan, en ja ik ben serieus. Lekker kort en saaie kleur. 's Avonds zijn we samen uit eten geweest bij een Warung, hier kan je zo lekker eten voor weinig geld. Dus Sylvia en Joey, hier gaan we sowieso heen! Twee vriendinnen van Sanne kwamen nog langs om gezellig wat te drinken, Sarana en Alindah. Zij wilden die avond lekker gaan stappen, ik besloot om niet mee te gaan want ik had geen zin. Toen ze de taxi om 1 uur hadden gebeld gingen Sanne en ik twijfelen en besloten toch mee te gaan, waarom niet? Ik heb me in 2 minuten klaargemaakt, want toen was de taxi er al en we zijn lekker op stap geweest. Ik dook rond 5 uur mijn bedje in. Dit soort avonden zijn altijd de leukste, omdat ik eerst totaal geen zin had.

Zaterdag zouden Sanne en ik 's middags naar Torarica gaan, lekker zwemmen en zonnen, maar toen ik mijn fiets wilde pakken bleek hij weg te zijn. Ik dacht dat de huisbaas, die net gearriveerd was, hem misschien had verplaatst. Dit bleek niet het geval helaas. Mijn fiets is dus gestolen, helemaal top. Meteen de politie gebeld om aangifte te doen. Helaas ging het allemaal niet heel snel en moesten we twee uur op de politie wachten. Ze zijn vijf minuten binnen geweest. Nu maar proberen om al het geld terug te krijgen via de verzekering. Dit was het begin van een topweekend.

Zondag is ook iets leuks gebeurd, NOT. Mijn telefoon wil al heel lang niet goed opladen. Het oplaadstukje in mijn telefoon is kapot. Ik heb al twee opladers gesloopt omdat hij alleen laadde als ik hem op een bepaalde manier vasthield. Nu werkt hij helemaal niet meer en heb ik dus geen telefoon. Gelukkig heb ik drie helden, want mijn allerliefste papa en mama gaan een andere telefoon brengen (in totaal 2 uur rijden) naar de beste vriendin van Sanne, Marlon, en zij gaat hem donderdag meenemen naar hier. Ik ben zo blij als een kind. Dus ik moet de komende vier dagen doorbrengen met een hele oude, langzame telefoon. Hopelijk overleef ik dat.

Dit was alweer het blogje van vandaag. Tot snel!

1. Papa Ed:
    26 maart 2018
    Hoi Jessica hopelijk heb je al je pech nu achter de rug. Je telefoon is onderweg, hebben hem vanavond afgegeven bij Marlon in Lith.
  2. Tante Mariet:
    27 maart 2018
    Wat een pech zeg. Heerlijk zulke super lieve ouders. Oma Zus vond het leuk om met je te praten. Ze zag aan je dat je het erg naar je zin hebt. ik kijk uit naar je volgende blogje.
  3. Tante Mariet:
    27 maart 2018
    Wat een pech week . Oma Zus vond het leuk om je te zien en met je te praten. Je zag er goed uit volgens haar. Ik kijk weer uit naar je volgende blogje.
  4. Tante Tilly:
    27 maart 2018
    Wat een pech deze week. Succes met je nieuwe telefoon. Ik kijk weer uit naar de volgende blog.
    Geniet toch maar ondanks deze pech week. Een dikke knuffel van ons.
  5. Kitty:
    27 maart 2018
    Tjongejonge, wat een pech week zeg, die moet je niet te veel hebben. Toch wel fijn dat papa en mama een nieuwe telefoon meegeven. Zijn die daar dan misschien ook niet goedkoper dan hier? Enfin, ik heb weer genoten van je blogje, op naar de volgende. Een fijne week Jessica.
  6. Buufie korten:
    1 april 2018
    Wat een pech zeg 😨gelukkig is je telefoon pech opgelost en hop dat het met de fiets pech ook goed komt 🍀fijne Pasen verre buufie 😅🐣🐥🌼