Een mooi begin van de vakantie...

1 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Nou, daar zijn we weer! Het is vandaag zondag 1 april, fijne Pasen iedereen! Ik heb weer een hoop te vertellen, dus bereid je voor op een lang verhaal.

Ten eerste, mijn fiets. Dinsdagavond kwam de huisbaas eindelijk met mijn nieuwe fiets. Ik was zo blij! heel mijn fiets rook nog naar de verf, dus hij was net nog geverfd. Ik stapte woensdag vrolijk op mijn fietsje en fietste de straat uit. Ik merkte dat het wel heel erg hobbelig fietste dus ik voeg Esmay of ze even naar mijn band wilde kijken. Wat denk je, helemaal plat. Hoe kan het ook anders! Ik baalde natuurlijk, want ik kon weer de taxi pakken. Gelukkig bood de huisbaas aan om de taxi te betalen. Donderdag kon ik weer fietsen, maar alsnog de taxi gepakt, want ik zie het nog helemaal voor me dat als ik op stage ben en naar huis wil, dat mijn band lek is. Na de vakantie ga ik weer elke dag op de fiets.

Maandag en dinsdag had ik gewoon stage, zoals iedere week. Na de vakantie is het mijn taak om heel de week groep 7 te draaien, zo kunnen mijn mentor en ik de lessen goed verdelen en meer aandacht besteden aan de leerlingen. Woensdag was het eindelijk zo ver, het paasontbijt! Stiekem keek ik er wel naar uit, lekker eten samen met de kinderen. We begonnen na de gym pas met het ontbijt, maar de kinderen hadden bij binnenkomst al schalen met eten bij. We hadden jam, eieren, broodjes, heel normaal. Maar we hadden ook kipburgers, kip met kousenband en frikandellen. Mijn mentor wilde deze natuurlijk even voorproeven, ik kreeg de helft. Dat kan ook weer van mijn bucketlist af. Een frikandel om 8 uur 's ochtends, heerlijk!

We hebben ook eindelijk warm water. Ik woon hier nu al bijna twee maanden en er was gewoon geen warm water. Alleen 's middags als de zon had geschenen, maar dan ben ik 's avonds weer bezweet, dus 's middags douchen was geen optie. Nu kan ik douchen wanneer ik wil en het water is altijd warm, WHOOOO!

Ook zijn we deze week bij Beni's Christmas Palace geweest om lampjes te kopen om ons huis wat sfeer te geven. Dit is echt een winkel voor mij want ik houd zoveel van Kerst. Het was wel gek, Kerst inkopen doen als het 30 graden is. We hebben super leuke lampjes gekocht, ik heb ook lampjes gekocht voor in mijn kamer, heel gezellig!

Donderdag was iedereen al vrij, heerlijk aan het genieten van zijn/haar vakantie. Maar ik niet, want ik moest gewoon weer naar stage. We hadden studiedag en een babyshower van twee juffen die na de vakantie met verlof gaan. Het was een hele gezellige dag! En toen ik thuis kwam kon ik eindelijk genieten van mijn vakantie! Aan het einde van de middag gingen we richting de dierentuin, want we gingen luiaards spotten met een gids. Ik keek er erg naar uit, want ik wil echt een keer een luiaard knuffelen. Helaas is dit niet gelukt. Ik heb ze wel gezien! Maar dit was zo ver weg, dat je door een camera moest kijken om ze te herkennen. Hierna zijn we met z'n alle uit eten gegaan. Ik was natuurlijk mijn portemonnee vergeten. Hoe kan het ook anders. gelukkig kon ik geld lenen en at ik een heerlijke pasta. Hierna kon ik niet wachten om naar huis te gaan, want Marlon, de beste vriendin van Sanne, was inmiddels gearriveerd. Ik gaf haar meteen een brassa, omdat ze mijn redder in nood. Ik heb nu dus weer een hele mooie, goedwerkende telefoon. Heerlijk.

Vrijdag heb ik heerlijk genoten van mijn eerste vakantiedag. Eerst lekker uitslapen, rustig ontbijten, boodschappen inslaan en beetje opruimen. We besloten om 's avonds lekker te gaan stappen, dus we begonnen de avond met wat spelletjes en lekker drinken en eten. Dit was heel erg leuk, tot ik besloot nog even een dutje te doen. Ik moest ook nodig plassen, dus ik liep eerst naar mijn badkamer. Ik doe altijd een controle rondje door mijn badkamer of er geen vieze beesten zitten. Dit was niet nodig, want voordat ik nog maar een stap in de badkamer kon zetten viel er vlak voor mijn gezicht een kakkerlak naar beneden. BIJNA OP MIJN HOOFD! Ik kon wel janken. Mijn lieve huisgenootjes hebben geholpen met het doden van dit monster. Helaas ging dit niet heel makkelijk. We hebben een halve fles speciaal spul erop gespoten maar hij liep/rende gewoon door. Uiteindelijk is hij een langzame dood gestorven op mijn badkamer vloer. Dit was nog maar het begin, want opeens kwamen buiten overal kakkerlakken tevoorschijn. En ik heb het nu over kakkerlakken die bijna 10 cm groot zijn. Esmay was verongeluk op eentje gaan staan en liet haar telefoon vallen, Sanne heeft met een enorme zware schep staan rammen om ze te vermoorden, dit hielp trouwens niet. Ze zijn bijna onsterfelijk, niet normaal. De reden dat ze opeens tevoorschijn kwamen was omdat onze klusjesman die middag gif had gespoten. De huisbaas kwam ook nog even kijken omdat we allemaal hadden geappt dat we een kakkerlakken invasie hadden. Maandag gaan ze nog een keer het gif spuiten en als het goed is moeten ze dan allemaal dood zijn. Dus maandag zal het wel weer feest zijn. Ik schijt nu al in mijn broek...

Omdat ik door de schrik en het lachen totaal niet meer moe was, besloot ik niet meer te slapen. Ik durfde ook niet meer. We speelden nog wat spelletjes en toen was het tijd om naar de club te gaan. Het was een geweldige avond, lekker gedanst en gedronken. Het is bizar hoe goedkoop het hier is. Ze hadden cocktails van 25 srd, ongeveer 3 euro!! Dus je kan je vast wel indenken dat ik er niet 1 heb gedronken. Uiteindelijk waren we rond 5 uur thuis. Ik besloot naar huis te skypen, omdat het in Nederland al 9 uur was, zo gek! Daarna ben ik lekker mijn bedje ingedoken.

Gisteren was een hele korte dag. Eerst heb ik geslapen tot 1 uur 's middags. Ik voelde me niet zo lekker (HAHA), dus ik besloot lekker in bed te blijven. Thuis trommelt mama me altijd uit bed, dus ik heb het er lekker van genomen. Ik kwam om 6 uur mijn bed uit. Als avondeten hebben Esmay en ik lekker pannenkoeken gebakken (lees: Esmay heeft ze gebakken, ik stond ernaast). Heerlijk! Het gekke is dat ik na het eten zo moe was, dat ik na de afwas meteen mijn bed in ben gedoken. Ik snap er niks van. Ik was net 3 uur uit bed.

Vandaag is het Pasen! Ik ga met Sanne en Marlon een jeepsafari doen, heel erg veel zin in! In mijn volgende blog zal ik wel vertellen hoe het was!

Tot snel!

1. Marion:
    1 april 2018
    Hi feestbeest, gezellig leven in Suriname. Whaa kakkerlakken, en zulke joekels, bah. Ze zijn zo snel..
    Maar voor de rest klinkt het allemaal geweldig. Zoals je huisbaas die de taxi betaald als je band plat is, die vind je vlgs mij niet in Bergen. Groetjes
  2. Papa Ed:
    1 april 2018
    Hoi schat, je neemt het er wel van. Groot gelijk zou ik ook doen. Geniet er maar van en joh, het zijn maar kakkerlakken.
  3. Ma:
    1 april 2018
    Nou het zijn maar kakerlakkenik moet er niet aandenken

Nou ik moet er niet aan denken aan kakkerlakken dan maar een muis in de schuur niet een maar 6 geniet nog van je vakantie en tot horens. Ma
  4. Buufie korten:
    2 april 2018
    Leuk blogje weer meid en volgens mij had je nog een kadotje vandaag toch 😅
  5. Tante Mariet:
    2 april 2018
    Wat een geweldige tijd heb je daar, feesten, lekker eten, drinken, leuke vriendinnen. Ben wel een beetje jaloers op al die dieren die je daar in het wild hebt gezien, behalve natuurlijk die kakkerlakken, moet er niet aan denken en zo groot brrr.... geniet maar lekker meid. Oudoe
  6. Henriëtte:
    3 april 2018
    Gezellig, de kerstverlichting! Kwamen de kakkerlakken daar niet op af? Veel plezier in je vakantie!
    Groeten, Henriëtte
  7. Kitty:
    5 april 2018
    Wat weer een leuke blog. Alleen van die kakkerlakken krijg ik al de kriebels. Brrrr igg.
    Geniet lekker van alle leuke dingen daar, ook al eet je 's'morgens om 8 uur al een frikandel. (Ook lekker).
    Tot de volgende maar weer.