Holi Phagwa

5 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Dat was alweer mijn verjaardags-weekend. En wat was het geweldig! Vrijdag eerst heerlijk uitgeslapen en ontbeten met een gebakken eitje. Van mijn lieve buuf had ik cadeautjes gekregen die ik op een bepaalde datum moest openen. Een daarvan was voor 2 maart, dus ik maakte vol enthousiasme het cadeautje open. Er zat een heel leuk hartje in om op te hangen en een doosje met kaarsjes, super lief! Ik vertelde aan Esmay en Sanne dat ik wel taart moest halen om de kaarsjes in te doen. Ze begonnen allebei te lachen. Hadden zij dus een taart gekocht! Zo lief!

Dus ik heb heel officieel de kaarsjes kunnen uitblazen. Ik kreeg ook nog een cadeautje, een hele leuke Disney fles, zo schattig! En we hebben samen heerlijk van de taart gegeten.

Rond vier uur zijn we in onze toen nog witte kleren richting de palmentuin gefietst, want het was Holi Phagwa, dus het was dubbel feest!

Bij de foto’s kan je zien hoe ik eruit zag, maar OMG het was zo leuk! Het was net een festival, het voelde alsof ik gewoon in Nederland was. Dit gevoel kwam alleen maar meer toen opeens The Partysquad kwam optreden! ZO VET! Dat maakte mijn hele verjaardag compleet. Toen we rond 1 uur thuis waren was ik helemaal gesloopt. Maar ik moest natuurlijk nog douchen, heerlijk in het koude water, NOT. Ik ben inmiddels wel weer helemaal schoon gelukkig.

Zaterdag heb ik weer heerlijk uitgeslapen en heb ik heel de dag niks gedaan, alleen een beetje aan het zwembad gelegen. Het was bloedheet, dus ik heb heerlijk liggen bakken. Ik wil hier wel een kleurtje opbouwen. ’s Avonds zijn we met 12 mensen gaan eten bij Zus&Zo, een hele leuke tent om te eten. Ik kreeg van de meiden nog een heel erg leuk cadeautje, namelijk nagellak en een hele leuke tas. Echt super lief! Dus die kan ik mooi gebruiken hier.

Gisteren was een zondag zoals we die allemaal wel kennen. Heel de dag in een soort pyjama chillen. Beetje film kijken, aan mijn verslag werken en eten. De bak nasi die ik heb gehaald zat zo vol dat ik daar drie dagen van kan eten, en dat voor €2,- Beter kan gewoon niet.

De avond sloten we heel goed af, want naast de deur van Esmay zat een kakkerlak. Je moet dus NOOIT op een kakkerlak gaan staan, dus Sanne pakte onze bus BOP (speciale insectenspray) en begon op onze vriend te spuiten. Daar was hij het niet mee eens en begon weg te rennen. Sanne sloot zich uit angst op in de keuken MET DE BOP! Dus Esmay en ik gillen want hij wilde bijna haar kamer inkruipen. Uiteindelijk is hij gestorven aan een overdosis BOP. Gelukkig, vieze beesten. Blegh

Voordat ik deze blog afsluit heb ik nog een leuk verhaaltje van vandaag. Ik was vanochtend op de fiets onderweg naar stage. Ik fietste achter Esmay. Het is heel erg vervelend, want er zijn hier geen fietspaden en auto’s houden totaal geen rekening met je. Er stond dus een hele rij auto’s voor het stoplicht te wachten en we konden er nog net langsfietsen, dacht ik. Niet dus. Ik reed met mijn stuur lekker tegen een autospiegel aan. Ik schrok me natuurlijk rot en de bestuurster waarschijnlijk ook. We zijn samen naar de kant gegaan en ik heb de spiegel gecontroleerd, helemaal niks aan de hand gelukkig. Geen krasje, geen deukje, niks. Mijn hart zat in mijn keel kan je vertellen. Ze zei meteen dat het goed was en we reden allebei door. Dus in het vervolg stop ik wel als het te smal is. Stiekem vind ik het karma voor die mevrouw, had ze maar meer ruimte moeten maken voor de fietsers.

1. José Snepvangers:
    Geweldig! Ga zo door!
  2. Ma:
    5 maart 2018
    Ja ja Jessica het was weer gezellig om te lezen en al die beestjes toch
  3. Papa Ed:
    5 maart 2018
    Weer een turbulent weekje, zo maak je nog eens wat mee. Je zorgt ervoor dat we steeds uitkijken naar het volgende verhaal
  4. Tante Mariet:
    6 maart 2018
    Wat een leuke verjaardag heb je gehad. Het was weer heel erg leuk om te lezen.
  5. Buufie korten:
    6 maart 2018
    Super leuk weer meis 😍en wat een leuke foto’s ook , je staat er gekleurd op 😅👍🏼
  6. Kitty:
    6 maart 2018
    Wat heb je een geweldig verjaardags weekend gehad Jessica. Hartstikke leuk om het verslag weer te lezen. Dat zijn zo van die dingen die je waarschijnlijk nooit meer vergeet.
    Nou meid, weer een fijne stage week, en tot het volgenderwijs verslag weer maar.
    Enneuuuuh, niet al te bruin terug eey, dat steekt zo af.🌞😜😘
  7. José Snepvangers:
    6 maart 2018
    Dat zijn nog eens verjaardagen ! Lekker genieten !